Saturday 26 November 2011

Taktau nak cakap apa -.-

Assalamualaikum!

hm, hari ni aku nak tegur sikitlah tentang pemikiran kolot sesetengah remaja di malaysia.
sedang aku melayari laman mukabuku tadi, aku terjumpa la satu mamat ni yg menge'post' status di akaun laman mukabukunya yang berbuyi "tak semestinya perempuan bertudung labuh akhlaknya baik"
aku taktau la apa yang difikirkannya. tapi, aku rasa adalah tidak patut dia membuat status sedemikian.
BERTUDUNG itu lebih baik dari yang tidak bertutup langsung! paham?! memang benar kata anda, orang yg bertudung itu tak semestinya baik. tapi orang yg bertudung itu lebih mulia di sisi Allah swt berbanding yg tidak bertudung. kerana yg bertudung iu secara tidak langsung telah melaksanakan tanggungjawab yg diperintahkan allah kepadanya. ada paham?! so lepas ni, tolonglah buang pikiran anda yang sangat kolot bagai hidup dizaman batu tuh! okay?!

No comments:

Post a Comment