Tuesday 20 December 2011

Me in the kitchen..

Assalamualaikum.

Mulakan pagi korang dengan senyuman k. Baru ceria je. Jangan bermasam durja. Tak elok. hehe. Pepagi buta lagi aku dah bukak pc. Sebab utama adalah rancangannya hari ni nak buat chicken chop for lunch. Pastu nak carik resepi sos blackpepper tu.

Dengan tak sengaja aku TERonline fesbuk. hehe. Kebetulan pulak time tu Angah aku yang kat Johor tu online. Dia tanya aku asal aku online awal gila. (baru pukul 8 kot time tu) Aku cakap aku nak cari resepi sos blackpepper tu. Dia tanya aku nak masak dgn sape as she know my Along pergi kelas awal hari ni. Aku cakap masak sorang lah.

Then dia cakap, "masak cepat sikit. Aku nak tengok gambar". Aku pon bergegas carik resepi, prepare bahan semua. Sebab Angah aku ada kelas pukul 11 pagi tu. Tu yang aku masak jugak lah. hehe. Carik punya carik jumpa lah satu resepi. Senang gila.

Tanpa membuang masa, aku pon masak la. Sambil tu goreng ayam and sosej semua. Aku tengok gambar benda alah kuah dia tu jadi pekat. Tapi kenapa aku punya cair je? Pikir punya pikir, tanya Angah semua. Rupanya kena letak air tepung gandum. Ooo. Baru betul! hehe. Tunggu lagi, tak pekat-pekat pon. Angah cakap biar dia menggelegak lama sikit. Aku tunggu je la sambil layan fesbuk. hehe

Lama gak ah nak tunggu dia pekat. Dan hasilnya adalah ini :-


**amacam? haha, nampak dan rasa yang sangat superlicious**

No comments:

Post a Comment