Friday 10 February 2012

Kebodohan apakah ini -,-

Assalamualaikum..

Malam ni nak update pasal sorang minah ni. Tidak bertujuan untuk mengaibkan sesiapa. Dan aku sudah blur kan nama dan gambar dia :) Ini cuma satu perkongsian akan ketidakpandaian manusia ini dalam memberikan komen mengenai hukum bertudung.

Aku nak tegaskan disini, tidak ada dalam Al-Quran mahupun Hadis tentang hukum bertudung. Sebaliknya yang ada hanyalah hukum MENUTUP AURAT. Diulang lagi sekali MENUTUP AURAT, BUKAN BERTUDUNG. Sila ambil perhatian k. Byk kekeliruan berlaku. Katanya WAJIB BERTUDUNG. Padahal kita tidak wajib bertudung, kita hanya wajib MENUTUP AURAT. Jauh sekali bezanya. Dan isunya disini, perempuan yang memakai tudung hanya untuk berfesyen, lebih baik tidak bertudung? Wadehel?!

Sekurang-kurangya wanita itu bertudung dan sudah menutup auratnya dari kamu yang berkata begitu yang tidak MENUTUP even sehelai rambutmu. Ustaz Azhar pernah cakap "orang yang bertudung tidak semestinya baik tapi orang yang tidak bertudung sudah tentu jahat" Lebih kureng la. Haha. Jahat kenapa? Jahat sebab dia tak tunaikan apa yang Allah perintahkan. K, ni aku dah print screen kan apa yg minah tu cakap :)


Dah baca? Haha. Meh aku close up sikit komen dia :-


Sangatlah kurang pengetahuan -,- K lah. Nak buat homework aku yang bertimbun. Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment